3 fejl jeg har begået med hjemmesider

Jeg har begået mange fejl i gennem min karriere. Men heldigvis har jeg lært af dem. Læs med her og se om du også nogle gange kommer til at være skyldig i disse fejl. Ellers kan du i hvert fald undgå dem fremover.

Doven med designet

Min første klare fejl er, at jeg FØR I TIDEN har været doven med mit designarbejde.

På en af mine tidlige sites om segboards (se her), har jeg intet lavet af grafisk arbejde. Og det er altså bare ikke godt nok, hvis du vil imponere dine besøgende og muligvis skabe nogle salg.

Derfor er der en meget vigtig lektie at lære lige her. Det er nemlig at gøre noget ud af sin hjemmeside, så den er til at holde ud at se på.

Netop denne lektie tog jeg med mig, da jeg senere startede siden hjemmelavet-sushi.dk, hvor du let vil kunne se, at jeg har kræset en del mere, når det kommer til designet af siden.

Jeg har sågar lavet et lille simpelt logo – bare for at gøre det lidt ekstra lækkert.

LÆS OGSÅ: Sådan kan du lave den bedste markedsføring og få flere kunder

Glemte alt om SEO

En anden stor fejl når jeg har opbygget sites er, at jeg fuldkommen glemte at tage højde for SEO.

Det er altså ikke så smart at gøre, når det nu til dags er en af de vigtigste måder at få organiske besøgende – ganske gratis via Google.

Når du opbygger et nyt site, skal du ALTID have dette for øje – ellers snyder du bare dig selv for mulige besøgende eller endda også kunder. Derfor skal man ALTID huske det. Og det er altså nemmere bare at gøre det rigtigt fra start i stedet for at skulle gå tilbage og ændre en masse.

Uopfindsomme URL’er

Jeg har været en sand klovn før i tiden!

Jeg har simpelthen haft de dummeste hjemmesider og kaldt dem de dummeste ting. Og det er altså uklogt af flere årsager. Men den vigtigste er at det kan skræmme potentielle kunder væk med et useriøst navn.

Derfor anbefaler jeg at ALLE virkelig tænker over, hvad de navngiver deres hjemmeside, inden de går i gang. Det er bare god forretning.