3 ting alle virksomheder skal tænke over med deres hjemmeside

Mange virksomheder sætter hurtigt en hjemmeside op uden at tænke nærmere over, hvad de egentlig skal bruge den til. Derfor ender deres hjemmeside med ikke at have noget klart formål, og når de ansatte ikke ved, hvad formålet er med hjemmesiden, så kan du være sikker på, at kunderne heller ikke gør det.

SPONSORERET INDHOLD

Derfor vil vi give virksomheder nogle simple råd til, hvad de skal huske ind i deres hjemmeside, når de udvikler den, og skal bruge den fremover. Hvis du er en nystartet virksomhed, så er det ikke sikkert, at du har så mange penge til at få udviklet og designet en god hjemmeside, her kan du vælge at låne penge eller vælge en billig løsning.

Let at vide hvad I sælger

Din virksomhed skal fortælle, hvilke ydelser I leverer. Det gør de fleste ved at have et menupunkt, som hedder ydelser. Det er der som sådan heller ikke noget galt med, men vi skulle gerne gå længere end det.

Besøgende skal allerede fra jeres forside vide, hvad det er, som I er gode til. Hvis der er tale om en VVS virksomhed, så kan I ikke fortælle alt, som I laver på forsiden.

Så I skal fortælle det vigtigste, og det er en god idé at vise besøgende, hvorfor I er en autoritet på området. Dette gælder for alle forretninger, hvor det er jeres ansvar at vise, hvorfor kunden skal vælge jer.

Skaf leads til jeres forretning

Alt for mange gør det besværligt for sig selv at skaffe kunder. Når potentielle kunder kommer ind på deres hjemmeside, bruger de ikke nok arbejde på at skaffe kunderne. De regner med, at kunderne selv kontakter dem, men det er en farlig løsning.

For selvom den besøgende er interesseret i dit produkt, så kan det være, at de skal noget andet, og de glemmer alt om din hjemmeside igen.

Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at det er let at komme kontakt med jer på alle de relevante hjemmesider. Det mest almindelige er her, at man laver en række kontaktformularen, hvor kunden skriver sine informationer, og så kontakter i dem.

På den måde gør I det langt lettere for jeres kunder at komme i kontakt med jer, da I lover, at I nok skal gøre alt det hårde arbejde. De skal udfylde deres informationer, og så klarer I resten.

Skriv med fokus på jeres kunder

Alt for meget hjemmesidetekst er ikke skrevet for kundernes skyld. Der er intet galt med, at I bruger fagudtryk, da det viser, at I har styr på jeres arbejde, men I skal passe på med at gøre det, da jeres kunder ikke forstår det. 

Skriv alt jeres tekst på en måde, hvor alle forstår det. Få en person uden for jeres branche til at læse det og få dem til at forklare, hvad det er, at I kan. På den måde finder I ud af, om jeres budskab kommer frem.

Hvis I tænker over disse tre ting, så er I allerede længere end de fleste virksomheder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *