Sådan opbygger du en affiliateside DEL 1

Jeg har besluttet mig for at lave en case om hvordan jeg starter en affiliate side op og vise hele processen fra ide til live website. Der er rigtig mange der er blevet interesseret i affiliate marketing og da jeg selv startede med det, manglede jeg en case eller vejledning som man kunne følge løbende og lære fra. Der findes rigtig mange forskellige vejledninger rundt omkring men synes ikke jeg har kunnet finde en vejledning der går hele vejen rundt og følger hele processen fra ide til live website og til indtjening.

Jeg vil blandt andet finde mine affiliates, som jeg skal få min indtjening fra og linke til, via affiliate partnernetværket Partner-ads – som jeg syntes lige nu, er en af de bedste i Danmark.

Al indtjening fra casen vil gå til et velgørende formål

I denne case vil jeg fortælle dig om hvordan jeg finder ideen til websitet, til jeg sætter affiliate websitet op og til sidst begynder at ranke på de valgte søgeord. Jeg vil hver måned lave en indtjeningsrapport, hvor jeg vil gennemgå hvad jeg har lavet og hvad hver måned har betydet i indtjening. Jeg har besluttet mig for, at al eventuelt overskud på denne case, skal gå til en velgørende formål. Dette betyder at jeg stopper casen efter 6 måneder og sætter websitet til salg og indtjeningen i de første 6 måneder samt salgsprisen for websitet, vil blive doneret til velgørende formål.

Hvilken velgørende formål har jeg ikke bestemt mig for, men du kan være med til at påvirke det. Når der er gået 6 måneder, vil jeg lave en afstemning og du skal være velkommen til at komme med input til velgørende formål og eventuelt stemme på hvilke formål, der er bedst. Hvor meget der kommer til at blive skænket til formålet ved jeg ikke endnu, men jeg håber da på at jeg vil nå i nærheden af 10.000 kr. som minimum.

Søgeordsanalyse og ide til case

Første skridt i casen er at finde på en ide til websitets tema. Som du kan læse på overskriften på dette indlæg, har jeg allerede fundet temaet, men jeg vil nu alligevel gennemgå hvordan jeg fandt frem til ideen via en søgeordsanalyse og hvilke værktøjer jeg brugte. Det første og det søgeordsværktøj vi skal bruge mest, er Googles eget søgeordsplanlægningsværktøj. For at bruge dette skal man have en AdWords konto og denne er gratis at oprette og koster først noget, når du opretter og aktiverer en kampagne. Senere skal vi bruge andre værktøjer for at vurdere konkurrencen på de forskellige søgeord, men først og fremmest skal vi finde nogle søgeord med potentiale.

Ideen til temaet kom fra en fyr på Amino, der satte hans flotte webshop til salg der solgte slips. Jeg blev nysgerrig på hvor mange der søgte efter slips og andre relevante søgeord, da indtjeningspotentialet på webshoppen så fordelagtigt ud. Han købte slipsene til max 14 kr. og solgte dem til 99 kr. altså et væsentlig dækningsbidrag til webshopejeren.

Så det jeg gjorde var blot at indtaste slips og køb slips i søgeordsplanlægningværktøjet i AdWords og fik herefter ideer til relaterede søgeord.

LÆS DEL 2 HER

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *