Derfor skal du have en søgefunktion

Hvis du arbejder inden for service, så bør du have en søgefunktion på dit site. Læs med her og få forklaringen på, hvorfor dette giver den bedste brugeroplevelse.

Denne artikel er sponsoreret af Lokalebasen.dk

Øg overskueligheden

For det første har flere studier vist, at en søgefunktion på din hjemmeside gør det mere overskueligt for dine brugere.

På kort tid er de i stand til at lede efter det, som de søger. Plus det er ser godt ud på sitet, når du øverst har denne funktion. Det giver associationer til Google, som folk elsker og kender – derfor er alle også vant til dette udseende.

Du kan selv prøve søgefunktionen på Lokalebasen her og vurdere, om du ikke også finder det mere overskueligt som bruger.

LÆS OGSÅ Få en onpage blog og opdater den

Giver brugeren mulighed for at styre

En anden god idé til at have en søgefunktion på sin side er, at det giver brugeren en følelse af at have styringen, så de let kan tage affære med det, som de ønsker at opnå.

Her kan de selv søge efter dine produkter og lede efter specielle ønsker. Selv hvis deres søgning giver 0 resultater, så vil selve muligheden gøre oplevelsen bedre – samtidig med at du øger ”time spend on page” med nogle gode sekunder. Dette har indflydelse på hele dit sites bedømmelse i forhold til Google.

LÆS OGSÅ Google kan godt lide at der søges efter dig

Mulighed for at indsamle data

En tredje god ting ved ”search” er, at du får gratis data omkring dine brugere. Du kan nemlig se præcist, hvad dine potentielle kunder gerne vil vide samt tænker på.

Udnyt dette til at se på tendenser. Er der mange søgninger på et bestemt produkt, som I måske ikke har eller andre ting, som er værd at bemærke. Her får du i sandhed god og gratis viden, som du kan udnytte til at forbedre din forretning og services.

 


Er du ikke overbevidst endnu? Så kan du læse mere her.


 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *