Google kan godt lide at der søges efter dig

Der er rigtigt mange faktorer som Google kigger på, for at vurdere hvor din hjemmeside skal ligge i søgeresultaterne, og der bruges voldsomt mange timer hos SEO virksomheder, for at gøre Google glade for kundernes sider. 

Det er en af de vigtigste kilder til god trafik og indtjening, hvis du ligger godt i på dine søgeord. Men selvom der optimeres på søgeord som du gerne vil findes på, kan det være rigtigt gavnligt at tænke ud af boksen også, og se på hvordan du kan få kunderne til at søge på netop din hjemmesides navn.

Lad os forestille os at du har en hjemmeside som hedder tjuhejsko.dk at din hjemmeside er optimeret til søgeord som: Sneakers, vandrestøvler og galla sko. Så har du både sørget for at du har søgeordene i din url, dine titler og i din brødtekst og i din meta beskrivelse, samtidigt med at du har billeder på siden, som både er navngivet med dine søgeord og også har søgeordene i alt-tekst, sådan at der ikke er nogen tvivl om hvad det handler om.

Derudover har du lavet linkbuilding som har anchors med de rigtige søgeord, og som peger på de produkter som du gerne vil sælge.

Er der så mere du kan gøre?

Ja! For det er således at du langt fra er den eneste shop som sælger sko og som gerne vil ligge godt på de førnævnte søgeord, og derfor kæmper du en hård kamp mod konkurrenterne for at få gode placeringer på ordene. Og hvordan kan Google finde ud af hvilke resultater som er de resultater kunderne helst vil have?

Google kigger selvfølgelig på brugeroplevelsen af din hjemmeside og om der er en god og nem navigation, samt om din hjemmeside er hurtig og vises godt på mobile enheder. Men der måles også på trafikken, og på hvor længe de besøgende bliver på din side, om de klikker videre og handler eller om de forlader din side igen.

LÆS OGSÅ 3 fejl jeg har begået med hjemmesider

Og de resultater som har flest besøgende og mest interaktion på siden, er dem som Google vurderer som de bedste og mest relevante.
Men hvad nu hvis kunderne søger specifikt på dig og Google registrerer søgninger som er specifikke for din hjemmeside: “Tjuhejsko” ? Er det så ikke også et helt klart og tydeligt signal på at du er interessant når der er mange søgninger på dig?

Neil Patel som er en af de førende SEO’s fik på et tidspunkt en masse instagrammere til at poste et selfie af sig selv, med et papir hvorpå der stod “Who is Niel Patel”.

Dette var helt genialt, fordi instagrammernes følgere blev nysgerrige og derefter hoppede på Google og skrev hans navn for at se hvem han var.

Det gav Neil Patel et voldsomt løft i søgeresultaterne, fordi der var en konkret søgning på netop ham.

Hvordan du vil gøre det er helt op til dig, men du kan ligesom Fotobog Nu, indgå samarbejde med andre webshops, som sørger for at vedlægge en flyer som giver rabat eller et andet tilbud.
For det vil få den anden webshops kunder til at søge på virksomheden helt konkret, og på den måde være med til at skabe popularitet.
 

LÆS OGSÅ Derfor skal du have fokus på SEO

Google ser nemlig tendenserne og forstår at der også foregår noget offline som skaber bevidsthed omkring en virksomhed. Og den bevidsthed afspejles netop online.

Så se at komme i gang, prøv dine ideer af og vigtigst af alt, sørg for at få en masse positiv omtale.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *