Sådan fik vi denne skrotbil-side til at konvertere bedre

Der er mange elementer i en hjemmeside, der kan få et site til at konvertere bedre. Det er ikke altid det samme som virker for alle kunder og alle hjemmesider, men der er alligevel en række ting, som du kan gøre for øge chancerne for at dine besøgende konverterer næste gang de besøger dig online.

Vi modtog en opgave fra denne skrotbil side, som ønskede at vi hjalp dem med at konvertere flere af de potentielle kunder, som besøgte dem online. Deres udgangspunkt var at omkring 1-2 % endte med at konvertere, når de først var inde på deres startside.

Dette tal ville de gerne skrue en del op for, da dette kunne øge deres omsætning gevaldigt.

Derfor sagde vi til os selv: “hvordan kan vi få flere til at indlevere deres skrotbil her?”

Svaret? Ved at gøre hjemmesiden nemmere og mere overskuelig.

Læs også: Mofibo – sådan får du rabat med vores kode

Hvad vi gjorde

Det første vi gjorde var at ændre på farverne på sitet, så det stemmer mere overens med målgruppen – mænd i 30 og 40’erne.

Herefter satte vi formularen helt op i begyndelsen af siden, så de besøgende med det samme fik muligheden for at gøre, hvad de kom efter.

Dette alene gjorde at konverteringsraten steg til 8 %.

Og det var vel og mærke blot ved at lave to enkelte rettelser.

Herudover sørgede vi også for at hastigheden på sitet blev bedre, hvilket gjorde at den steg med yderligere 2 procentpoint.

Vil du også gerne have større konverteringsrate, så prøv du at gøre noget lignende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *